reklama

Albánske diaľnice alebo čo my k...a robíme zle

Veľmi sa teším na nové diaľnice, čo nám pán Fico sľubuje. A vôbec mi nevadí, že posledný kúsok štrkopiesku splatí až môj praprapravnúčik. A prečo mi to nevadí?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Lebo my budeme mať najlepšie diaľnice na svete. Naše kórejsko-slovenské autíčka na nich nebudú jazdiť, ale budú sa vznášať. Pre pánov bude na každom druhom kilometri stáť nahá Playmate, na ktorú sa budú môcť zadarmo pozerať a to ako dlho budú chcieť. Dámam na začiatku diaľnice bude podávať ružu sám Jan Novotný a tie odvážne si ním môžu k tomu nechať pobozkať ruku. Počas tzv. Happy Days (obdoba Happy Hours) bude to isté robiť Brad Pitt so svojim kamošom Jurajom Klúnym.

Stále nechápete, čo? Ak si začínate myslieť, že som pojedol nejaké halucinogény, tak sa mýlite. A ak sa k tomu ešte pýtate, z akého dôvodu som do názvu zamontoval Albánsko, tak tu je odpoveď:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa informácii, ktoré sa objavujú v médiách, ideme stavať diaľnice za pomerne vysoké ceny. Napríklad úsek Prešov – Žilina nás všetkých má stáť cca. 6-7 miliárd EUR (pričom každý vie, že realita bude ešte drahšia). Úsek od Nitry po Hron s obchvatom Banskej Bystrice (55 km), zjavne situovaný v krajine himalájskeho kalibru, má stáť podľa vyčíslenia investora cca. 1,5-1,8 miliardy. A teraz k veci.

Dvojprúdová diaľnica (v oboch smeroch samozrejme), ktorá má spájať Kosovo a Albánsko (poprosím hejslovákov a ostatnú chamraď zdržať sa diskusie na tému Kosovo je Srbija, lebo o to tu teraz nejde) bude stáť podľa posledných odhadov 1,4 miliardy EUR. Diaľnica prechádza hornatým Kosovom a ešte viac hornatým Albánskom v celkovej dĺžke 170 kilometrov vrátane takmer 6 kilometrového tunela. Nikto sa s tým neserie, za tri roky je to celé hotové. Aké jednoduché.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uznávam, nie som ekonóm. Uznávam, albánska pracovná sila a materiál je možno o polovicu lacnejší ako u nás. A nemal som ani nejako extra dobré známky z matiky. Ale aj tak my tie naše diaľnice pripadajú akosi ... drahé.

Poznajúc však dobré úmysly nášho pána premíéra, som v kľude. Tie naše diaľnice budú také drahé iste preto, že to budú technologické skvosty s množstvom výhod, z ktorých niektoré som načrtol vyššie. Už na to veľmi teším.

Pavol Kuspan

Pavol Kuspan

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Homo homini lupus. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu